Меню

Първа награда от B2B media за „Влияние в общността“ за инициативата „Пиринско Чисти планини“

Carlsberg България беше отличена с награда от B2B Media в категория „Влияние в общността“ за дългосрочната си инициатива „Пиринско Чисти планини“. Проектът, част от глобалната ESG програма „Заедно към нулев отпечатък и отвъд“, се превърна в символ на отговорност, устойчиво развитие и грижа за българската природа.

„Пиринско Чисти планини“ обединява доброволци, институции и бизнес партньори в усилията за почистване на замърсени туристически маршрути и хижи, както и за популяризиране на рециклирането. През 2025 г. инициативата се проведе за трета поредна година, обхващайки Витоша и Пирин. В рамките на четири уикенда над 3000 доброволци – граждани, партньори и служители – събраха над 6 тона отпадъци, включително 1 тон битови отпадъци от туристически пътеки и 5 тона индустриални отпадъци от хижите „Синаница“ и „Бъндерица“ в партньорство с организацията „Хижа на годината“.

За три години инициативата обединява над 7000 доброволци и води до почистването на близо 10 тона отпадъци от българските планини. В подкрепа на устойчивото развитие са дарени 4 пейки от рециклирани материали и 6 кен преси на хижи в Пирин, които улесняват събирането и рециклирането на отпадъци в труднодостъпни райони. През 2025 г. усилията се разширяват с мащабни почиствания на едрогабаритни и строителни отпадъци, натрупвани с десетилетия във високопланинските хижи.

В партньорство с „Хижа на годината“ и други организации, „Пиринско“ поставя соларна система на заслон „Страшното езеро“, осигуряваща електричество за осветление и зареждане на мобилни устройства – жизненоважна подкрепа за безопасността на туристите през зимния сезон.

Инициативата насърчава туристите да бъдат отговорни към природата, да събират отпадъци и да пазят чистотата в планината. За обществото това означава по-чисти планини, повишена екологична култура и активна гражданска позиция. За Carlsberg България – утвърждаване на лидерството в устойчивото развитие и изграждане на доверие и автентичност на марката „Пиринско“.

Carlsberg България поема активна роля като инициатор и двигател на промяната, демонстрирайки лидерство в сферата на корпоративната социална отговорност. Компанията ще продължи да инвестира в инициативи, които създават истинска стойност за обществото и околната среда, а „Пиринско Чисти планини“ остава ярък пример за корпоративна отговорност и устойчиво развитие.